Lieven De Smet

Lieven is 55 jaar, woont samen met Inge en is vader van twee toffe volwassen kinderen, Sien en Seppe. Hij werkt als begeleider van volwassenen met een beperking.  In zijn vrije tijd wandelt, badmintont en snookert hij graag, maar hij is ook altijd te vinden voor een avondje theater.

Politiek is hem met de paplepel ingegoten. Nadat hij vroeger al actief was in de Volksunie, raakte hij gecharmeerd door de N-VA. De Vlaamse identiteit is een uniek uitgangspunt voor de partij, uiteraard met oog en respect voor andere culturen en op basis van een gezonde en eerlijke integratie. Ook in het verhaal van rechten en plichten kan Lieven zich vinden.

Hij is een doener en wil actief meewerken aan verandering.  Dat is hem binnen de gemeente, als schepen tijdens legislatuur 2013-2018, aardig gelukt.  Hij voerde de jaarlijkse Scholenbeurs in en het fietstraject voor scholen, het examen Superfietser, kreeg dankzij hem vaste borden, zodat iedereen het op elk moment kan oefenen. Als schepen voor Cultuur zette hij het culturele leven in Schoten nog meer op de kaart. Zo liet hij onder meer toeristische bordjes aanbrengen op de gebeeldhouwde zuilen op de Markt van de Schotense kunstenaar Herman Cornelis.  In 2016 zette hij naar aanleiding van 30 jaar 'Week van de vrijwilliger' in Vlaanderen voor het eerst een heus Vrijwilligersfeest op poten.  Bij die gelegenheid werden ruim 800 vrijwilligers in de bloemetjes gezet tijdens een variétéshow.

Deze legislatuur leidt hij, als voorzitter, de debatten tijdens de maandelijkse gemeenteraad.