Braembibliotheek: de laatste loodjes

Op 21 oktober 2016, over deze onderwerpen: Cultuur
Braembibliotheek Schoten

De renovatiewerken aan de bibliotheek zijn opnieuw opgestart. Verhalen over de problemen en moeilijkheden bij deze renovatie konden jullie al uitgebreid in de pers lezen. Hopelijk hebben we nu het ergste doorstaan en kunnen we met een positieve instelling de laatste werken tegemoet.

In 2017 kunnen we dan uitpakken met een 'Bibliotheek van de toekomst'. Aangepast aan de hedendaagse normen zal de Braembibliotheek een echte belevingsbibliotheek worden. Bovendien maakt een paronamische lift, die uitkijkt op een kunstwerk in de liftschacht, die verdieping ook toegankelijk voor mensen met een beperking.

Na een (te) lange stilstand zal de bibliotheek uit zijn as herrijzen. De originele ontwerpintenties van Braem, die de vier natuurelementen aarde, lucht, vuur en water centraal stelde, zullen verfrissend tot hun recht komen.

Wij kijken ongeduldig uit naar de heropening van onze bib. Hopelijk ontmoeten we elkaar tijdens dit feestelijke gebeuren.