Pieter Gielis

Pieter werd op 11 juli 1985 geboren. Vlaanderen stroomt sinds die dag door zijn bloed en hij viert elke Vlaamse feestdag dan ook in het kwadraat. Al snel zag hij ook een stukje van de wereld in Schoten: een van de volksdansgroepen bracht hem tijdens een rondleiding al meteen een bezoekje in het moederhuis. Samen met zijn broer en twee zussen groeide hij op in de Kruispadstraat, in het hart van Schoten. Vandaag woont Pieter nog steeds in het centrum.

Het kleuterschooltje in de Venstraat, basisschool Heilige Familie, het Vita et Pax-college en nadien het Sint-Michielscollege: de Schotense scholen gaven Pieter een prima basis voor zijn opleiding Master in de geschiedenis aan de K.U. Leuven. Nadien voltooide hij nog het eerste jaar van de master Stedenbouw en ruimtelijke planning, een studie die hij echter stopzette om aan de slag te gaan als medewerker van federaal parlementslid Valerie Van Peel.

Pieter volgde gedurende een zevental jaar ook les aan de Gemeentelijke Academie voor Muziek en Woord en de Braembibliotheek werd al vroeg een geliefkoosde stek. Zijn hart lag echter vooral bij de vrienden in KSA Schoten, waar hij ook zes jaar als leider actief was. Nadien was hij er nog enige tijd voorzitter van de Steungroep, die het beheer van de jeugdlokalen in de Sparrenlaan verzorgt. Zo zorgde hij er mee voor dat ook een nieuwe generatie alle kansen op vele mooie jeugdbewegingsjaren kreeg.

In 2011 richtte Pieter mee Jong N-VA Schoten op, waar hij tussen 2012 en 2014 voorzitter van was. Bij N-VA Schoten vond hij meteen een tweede thuis. En vandaag is politiek alom aanwezig in zijn dagelijkse leven: naast parlementair medewerker is hij ook gemeenteraadslid en ondervoorzitter van N-VA Schoten. In die hoedanigheid is hij van vele markten thuis: het is dan ook de brede gemeenschapsvorming die hem na aan het hart ligt. In het bijzonder gaat zijn interesse uit naar mobiliteit en ruimtelijke planning, maar evenzeer zijn jeugdbeleid en onderwijs, erfgoed en cultuur thema’s die hem erg boeien.

In de resterende vrije tijd vertoeft hij het liefst in gezelschap van familie en vrienden of verkent hij graag de omgeving door de lens van een fototoestel.