Walter Brat

Walter is 53 jaar oud, getrouwd met Nicole, vader van Jan-Pieter en Birgit, stiefvader van Britt en Lynn en vava van kleine Vince. Hij groeide op in Merksem, maar woont al meer dan 25 jaar in wijk Deuzeld. Hij behaalde een bachelor Marketing en werkt al ruim 29 jaar bij Boost Nutrition (Bosto) als Trading Goods Coördinator. In zijn vrije tijd wandelt, fietst, tennist, reist en skiet hij graag en geniet hij van het leven, samen met familie en vrienden. Hij leest ook elke dag de krant en van tijd tot tijd een goed boek, en zijn muzikale interesse gaat van Stubru tot jazz.

Walter is lid van TC Schoten, feestbestuurder van de DK-vrienden en fan van de Slisseploeg. Hij groeide op in een actief Volksunie-nest en kreeg politiek met de paplepel ingegoten. Maarten De Veuster motiveerde hem om de stap naar de actieve politiek in Schoten te zetten, waarna hij bestuurslid werd, verantwoordelijk voor het ledenbeheer. Op dat moment ontstond in Schoten een dynamisch draagvlak om de partij lokaal op de kaart te zetten, en in 2012 werd hij rechtstreeks verkozen als raadslid. Walter gelooft in het ongebonden project van de N-VA op nationaal én lokaal vlak: gelijke kansen voor iedereen, los van de traditionele zuilen, rechtvaardig, maar met nadruk op de verantwoordelijkheid van de burger zelf.

Walter is enorm trots dat hij de afgelopen 6 jaar mee de aanzet kon geven om het voorlopige fietspad aan de Metropoolstraat op de politieke agenda te plaatsen. Hij stond ook mee aan de basis van de afschaffing van de (helium)ballonnenwedstrijd op Schoten Schol, en na jaren van stilstand werd met de ploftechniek eindelijk vooruitgang geboekt in het dossier van de redding van de beuken in de Kasteeldreef.

Sinds januari 2019 maakt hij deel uit van het Schepencollege met de bevoegdheden leefmilieu, duurzaamheid, afvalbeleid en groenvoorziening.