Kris Oversteyns

Kris is geboren in 1967, al meer dan 25 jaar gelukkig getrouwd en vader van twee (af)studerende kinderen. Professioneel is hij actief als medevennoot bij IT Partners bvba. Al jarenlang zet hij zich in voor diverse verenigingen in Schoten en omstreken. Zo is hij penningmeester van KFC Koningshof vzw, bestuurslid van BAVO vzw, voorzitter van Volleybalclub Sveka en (mede)organisator van verschillende kleinschalige evenementen voor het goede doel. Voorts biedt hij hulp en ondersteuning aan KSA / VKSJ en basisschool Heilige Familie en is hij lid van diverse businessclubs in Schoten en omstreken. Daarnaast fietst en leest hij ook graag.

Kris is een sterk voorstander van een Vlaams beleid met respect voor alle culturen, overtuigingen en achtergronden, maar steeds gebaseerd op de normen en waarden die ons zo dierbaar zijn. Ook de ‘rechttoe rechtaan’-aanpak spreekt hem sterk aan. Hij is ervan overtuigd dat de verandering ook daadwerkelijk werkt. De afgelopen legislatuur werd er heel wat gerealiseerd. Zo werkte hij met Maarten en zijn team nauw samen aan het dossier KFC Koningshof, wat uiterst professioneel en efficiënt verliep. De afgelopen zes jaar werd de begroting weer gezond gemaakt en hoefde er geen enkele bijkomende lening te worden afgesloten.

Kris is politiek actief als gemeenteraadslid om zo nog meer te kunnen betekenen voor de Schotense verenigingen en voor ondernemend Schoten, dat hem na aan het hart ligt. Met zijn boekhoudkundige achtergrond wil hij de financiën gezond helpen houden. Daarnaast streeft hij een gezond evenwicht na tussen wonen en werken in Schoten, en wil hij zich ook inzetten voor een derde sporthal. Tot slot wil hij een rijk verenigingsleven in de breedste zin van het woord verder ondersteunen (jeugd- en sportverenigingen, wijkverenigingen, BIN’s, straatcomités, …).