Gemeenteraad 3 september 2015 - Interpellaties

Op 3 september 2015, over deze onderwerpen: Beleid & financiën, Bibliotheek, Gemeenteraad, Goed bestuur
Juan Leysen

Tijdens de gemeenteraad van 3 september stelde N-VA gemeenteraadslid Juan Leysen enkele vragen die hij had bij de agenda van de gemeenteraad.

Bij punt 14 kwam de goedkeuring en lastenvoorwaarden voor de levering en installatie van het bali-automatiseringssysteem voor de Braembibliotheek aan bod. Daarbij peilde hij naar de stand van de verdere afwerking ervan.

“Ik krijg tegenwoordig enorm veel vragen over de bibliotheek. Daarom vroeg ik me af wat nu  juist het probleem is om de werken aan te vatten? Bestaat er een tijdsplanning van de werken, en is het mogelijk om deze aan de gemeenteraad mee te delen?”. Ook vroeg hij naar de openingsdatum van de hernieuwde bibliotheek.

Daarop repliceerde Schepen Van Gastel dat er zal worden samengezeten met de curator en andere partijen. “We hopen om zo snel mogelijk opnieuw met de werken te kunnen beginnen”.

De Varia-ronde was van een andere slag. Daar wierp hij een bloemetje naar het gemeentebestuur, met in het bijzonder schepen De Smet, voor de voorbije 11-juliviering.

“Onze kleinkunst-rock dit jaar werd door velen gesmaakt, en ook de talrijke aanwezigheid van onze Vlaamse leeuw op alle invalswegen van en naar Schoten viel in goede aarde.”- aldus Leysen.

Hij hoopt dat dit college zich blijvend zal inzetten om van de Vlaamse feestdag en echte hoogdag te maken, en kijkt uit naar een even warme en sfeervolle editie in 2016.