Paalstraat deze zomer 14 dagen autovrij

Op 17 april 2018, over deze onderwerpen: Mobiliteit, Openbare werken, Middenstand

Door broodnodige werken aan het wegdek wordt de Paalstraat deze zomer twee weken afgesloten voor het verkeer. De gemeente wil van die uitdaging een kans maken en gaat samen met de middenstand na hoe ze de Paalstraat op dat moment extra in de kijker kan zetten. Iedereen is immers voorstander van een aangename, bruisende Paalstraat waar het fijn winkelen is en je ook gezellig iets kunt drinken of eten.

De tijdelijke afsluiting van de Paalstraat zal de lang aanslepende discussie over het permanent autovrij maken ervan ongetwijfeld weer aanwakkeren. Tijdens de werken krijgen de Schotense winkeliers en klanten de kans om aan den lijve te ondervinden hoe het er in een autovrije Paalstraat aan toegaat. Let wel: dit is een tijdelijke situatie, en geen aanloop naar een beslissing. De toekomst van de Paalstraat gaat ons echter allemaal aan en wordt ook de komende verkiezingen een belangrijk thema. We zijn dan ook erg benieuwd hoe u er na die twee weken tegenaan kijkt! Laat het ons weten via schoten [at] n-va.be

N-VA wil onze middenstanders en kmo’ers alle kansen geven om hun zaak uit te bouwen en te laten floreren. Met de nieuwe beleidsmedewerker lokale economie hebben we in dat opzicht al een stap in de goede richting gezet. Want geef toe, wie vindt de persoonlijke aanpak van onze winkeliers niet super? En de smakelijke hapjes en drankjes om je recente aankoop even te verteren? Dat mag niet verloren gaan: we willen de leuke adresjes kunnen blijven delen met familie en vrienden.