Sorteren, dat doe je zo!

Op 31 maart 2015

De gemeente Schoten investeert in nieuwe vuilbakken die het sorteren van afval moeten stimuleren. “Onder het motto, jong geleerd is oud gedaan werd er gekozen voor de speeltuin van het gemeentepark”, zegt raadslid Walter Brat (N-VA).

Het project, dat door de jeugddienst werd gedragen, bestaat uit het plaatsen van een drievoudige container met daarop een duidelijke sorteergids.“Wij hopen uiteraard dat we op deze manier jongeren kunnen aanzetten om zorgvuldiger om te gaan met afval.”, aldus de schepen van jeugd Wouter Rombouts (N-VA).

De gemeente zal over enkele weken evalueren of deze containers hun doel bereiken. Zo kan het project worden uitgebreid naar andere locaties. Verder is er ook al een idee om de aangebrachte sorteergidsen aan te bieden aan scholen en verenigingen. “Jongeren zijn de maatschappij van morgen, door ze nu al bewust te laten sorteren verkleinen we de afvalberg”, zo zegt Walter Brat (raadslid N-VA Schoten).