Ook wijk Elshout wil geluidsschermen langs E19

Op 7 januari 2011

'Het feit dat de overlast veroorzakende parenclub aan de Molenbaan weg is, dat er een overeenkomst kwam met de horecazaken langs de Brechtsebaan waarna ook die hinder ophield en dat het speeltuintje aan de Molenbaan werd opgeknapt is te danken aan de inspanningen van de buurtraad en de goede samenwerking met het gemeentebestuur', aldus Jacobs.

Hij blijft evenwel niet blind voor de dossiers die nog geen definitieve oplossing kenden. 'De lawaaihinder langs de E19 is er nog altijd. Ik hoop dat burgemeester Harrie Hendrickx ons niet in de steek laat en op basis van geplande geluidsmetingen ook de wijk Elshout kan helpen voorzien van geluidsschermen. Het is echt hard nodig.'

Jacobs vindt het voorts jammer dat zijn pogingen om Sinterklaas zoals vroeger opnieuw te laten rondgaan voor de kinderen in de wijk en om de lokale kunstkring nieuw leven in te blazen, voorlopig weinig zoden aan de dijk brachten.  (jaa)