Kartel blijft ook in Schoten niet overeind

Op 30 september 2011

‘De samenwerking verliep uitstekend, maar we gaan uit van onze eigen kracht en zullen ons met twee afzonderlijke lijsten presenteren. Intussen werken we deze bestuursperiode af volgens gemaakte afspraken', benadrukken plaatselijke voorzitters Iefke Hendrickx (N-VA), geen familie van de burgemeester, en Erik Block (CD&V) dat dit geen vechtscheiding is.

Burgemeester Harrie Hendrickx (CD&V) S0betreurt de ontbinding. ‘Jammer. De samenwerking verliep harmonieus, maar blijkbaar was de druk van de nationale partijleiding en de nieuwe leden om apart op te komen bij de N-VA veel groter dan bij de CD&V. Voordeel is wel dat de kiezer nu ruim een jaar voor de stembusslag weet waar hij aan toe is. Wij van onze kant kunnen misschien nieuwe mensen aantrekken die zich stoorden aan al te Vlaamse standpunten.'

Harrie Hendrickx, die in de verkiezingsstrijd straks tegenover zijn schoonzoon en huidig schepen Maarten De Veuster (N-VA) komt te staan, blijft alvast kandidaat-burgemeester.