Aperitiefgesprek: N-VA Schoten stelt kandidaten voor

Op 25 april 2018, over deze onderwerpen: Verkiezingen 2018
Matthias Diependaele en bestuur N-VA Schoten

Aperitiefgesprek met Matthias Diependaele

Met Matthias Diependaele, N-VA-fractieleider in het Vlaamse parlement, wist N-VA Schoten voor haar aperitiefgesprek op zondag 22 april, weer een uitmuntende gastspreker naar Schoten te halen. Als fractieleider weet hij als geen ander hoe er dagelijks wordt gewerkt aan een sterker Vlaanderen. Zonder uit de weg te gaan dat er nog belangrijk werk op de planken ligt, benadrukte Diependaele vooral ook de sterke troeven die Vlaanderen in handen heeft en uitspeelt.

Zijn boodschap om daar als Vlamingen terecht fier op te mogen zijn en de oproep om die fierheid vooral ook op een positieve wijze met anderen te delen, werd door de vele aanwezigen bijzonder gesmaakt. Dat voor de nakende gemeenteraadsverkiezingen Matthias ook zijn volle vertrouwen in de Schotense N-VA-ploeg benadrukte, hoeft geenszins te verwonderen.

Ervaring, sociaal engagement en jeugdig enthousiasme

Burgemeester Maarten De Veuster pikte daar graag op in door maar liefst dertien kandidaten voor de Schotense N-VA-lijst voor te stellen. Dat De Veuster zelf samen met schepenen Iefke Hendrickx (plaats 2) en Wouter Rombouts (plaats 3) opnieuw de N-VA-lijst trekt en schepen Lieven De Smet lijstduwer is, is reeds bekend. Verder stelde de N-VA met Charlotte Klima, Véronique d’Exelle en Sandra Lauryssen ook al drie nieuwe vrouwelijke kandidaten voor. Vandaag wordt die ploeg verder versterkt met een mix van ervaring, sterk sociaal engagement en jeugdig enthousiasme.

N-VA-voorzitter Pieter Gielis, fractieleider Willy Van Camp en Deuzeldnaren Walter Brat en Bert Batens - alle vier sinds januari 2013 gemeenteraadslid - zijn opnieuw van de partij. Ook de van Poolse origine Joanna Brzozowska is reeds gemeenteraadslid en ondersteunde vanuit haar eigen ervaringen de gemeente bij het uitwerken van integratie- en inburgeringsprojecten.

Met de voorstelling van de vijf huidige OCMW-raadsledenfractieleidster Katelijne Peeters, Diana Celis, Christof Victor, Lieve Swennen en Gilberte Van den Abbeele – als kandidaat trekt de N-VA ook een duidelijke sociale kaart en geeft zij als partij aan zich na de integratie van het gemeente- & OCMW-bestuur in 2019 volop te blijven inzetten op een beter leven voor wie het binnen onze samenleving vandaag moeilijk heeft.

N-VA Schoten zet naar goede gewoonte ook in op de jeugd: jongerenvoorzitter Juan Leysen, vandaag het jongste Schotense gemeenteraadslid, krijgt alvast versterking van Jong N-VA’ers van het eerste uur Kevin Moens, penningmeester van Jong N-VA en tevens bestuurslid van N-VA, en Kathleen Dox, secretaris van Jong N-VA, die daarmee het engagement van haar grootmoeder Hilda Dox-Verschaeren (oud-schepen en OCMW-voorzitster voor de Volksunie) voortzet.

De gekende bakker-op-rust en huidig gemeenteraadslid Louis De Keersmaeker, vele jaren actief als Schotens ondernemer en goed gekend van zijn vele rollen bij de Slisseploeg, verleent ook nu weer graag zijn steun aan de Schotense N-VA. Vanop plaats 30 zal hij samen met schepen De Smet de N-VA-lijst duwen.