Kim De Hondt

Kim is 31 jaar oud en heeft nog nooit in een andere gemeente gewoond dan in het mooie Schoten. Hij kent onze gemeente dan ook door en door. Tot begin 2018 woonde hij in het centrum, maar inmiddels verhuisde hij naar wijk Elshout, waar hij samen met zijn wederhelft een huisje kocht en renoveerde. Ook professioneel is hij actief in Schoten. Hij werkt er in het familiebedrijf, waar hij verantwoordelijk is voor marketing & verkoop. Communicatie en menselijk contact maken dan ook een belangrijk deel van zijn dagtaak uit.

Van jongs af is hij al geïnteresseerd in politiek. Maatschappelijke thema’s worden – hoe je het ook draait of keert – in essentie altijd beslist vanuit de politiek. Hij is er nog steeds van overtuigd dat politici hun leefwereld vanuit hun overtuiging een stukje beter willen maken. Zelf was hij als scholier actief in het leerlingenparlement en bij de vorige gemeenteraadsverkiezingen van 2012 probeerde hij ook achter de schermen een steentje bij te dragen tot een goed resultaat voor de lokale N-VA-afdeling.

Voor Kim staat de N-VA voor rechtlijnigheid. Geen verborgen agenda, een duidelijke boodschap en doen wat men belooft. Door drukke professionele bezigheden was hij een tijdlang minder actief binnen de afdeling, maar bij zijn terugkeer voelde het aan als thuiskomen. N-VA Schoten bestaat uit échte, toffe mensen die aan elkaar hangen en samen geloven in een mooi(er) Schoten.

Als ondernemer wil hij graag mee zijn schouders zetten onder de verdere uitbouw van de lokale economie: een bruisend centrum creëren en handelaars en ondernemingen ondersteunen in hun dagelijkse bezigheden. Uit eigen ervaring weet hij maar al te goed dat een bedrijf de juiste mensen op de juiste plaats nodig heeft om te kunnen groeien. Bedrijven die op zoek zijn naar de juiste medewerker zouden hun vraag beter moeten kunnen afstemmen op het aanbod van de arbeidsmarkt.

Daarnaast is een open en duidelijke communicatie in elke organisatie een aandachtspunt, zowel naar de eigen medewerkers als naar het publiek toe. In dat kader is het verder uitbouwen van een goede ‘citymarketing’ rond Schoten ook iets waar hij graag een rol in wil spelen. Hij bouwt graag actief mee aan de verdere ontwikkeling van een Schoten waar we allemaal trots op kunnen zijn. Sinds 2019 is hij afdelingsvoorzitter van N-VA Schoten.