Gilberte Van den Abbeele

Gilberte woont al sinds 1978 in Schoten, toen nog met een jong gezin, dat achteraf werd uitgebreid met pluskinderen van wie de laatste in 2017 het huis verliet. Ze was actief in het secundair onderwijs als lerares wetenschappen en coördinator, bekleedde diverse pedagogische en leidinggevende functies en werd uiteindelijk adjunct-directeur. Inmiddels is ze al even met pensioen, maar ze blijft druk bezig met politiek.  Tijdens de legislatuur 2012-2018 was ze OCMW-raadslid, en ze is ook al jarenlang secretaris voor de Schotense N-VA-afdeling, een functie waarin ze heel wat vaardigheden uit haar beroepsloopbaan kan gebruiken. Als  kernverantwoordelijke van Samana (vroegere Ziekenzorg) is ze ook bij bejaardenzorg betrokken.  In haar vrije tijd trekt ze er samen met haar partner en 2 honden graag opuit met de motorhome of gaat ze zeilen.

Ze stapte vrij laat in de politiek en hielp op aandringen van wijlen dokter Stockbroekx de lokale afdeling van N-VA te vergroten. Dankzij een klein groepje doordrijvers kon de afdeling uitgroeien tot een ploeg waar heel wat gemeenten jaloers op zijn!

Ze groeide op in een christelijk Vlaams gezin van middenstanders, en leerde dus al jong dat je moet werken als je iets wil bereiken. De middenstand blijft voor haar een belangrijke plaats innemen, zeker voor wat de aspecten klantenbinding en werkgelegenheid betreft.