Chris De Meurichy

Chris werd in 1951 geboren in Beveren-Waas, waar ze ook opgroeide, en verhuisde in 1980 naar Schoten. Ze studeerde scheikunde in Sint-Niklaas, trouwde in 1972 en werkte samen met haar echtgenoot in een groot- en kleinhandel voor groente en fruit. Na haar scheiding in 1999 was ze tot 2008 actief in de immobranche. Tegenwoordig springt ze af en toe bij in de zaak van haar zonen. Ze heeft 5 kinderen en 14 kleinkinderen. Chris is lid van de Zilveren Passer en in haar vrije tijd houdt ze zich graag bezig met lezen, reizen, toneel, bridge en… politiek.

Politiek boeit haar enorm, en ze wil dan ook zich graag inzetten voor onze gemeente. Chris is een grote fan van de N-VA: de verandering is duidelijk zichtbaar, zowel op nationaal als op gemeentelijk niveau. Onze burgemeester is alomtegenwoordig: hij staat tussen de inwoners en geeft hen een veilig en vertrouwd gevoel. Ook over de plannen van de partij met het centrum van onze gemeente is Chris enthousiast. Met de aankoop van de Forumgebouwen zal dat centrum een totaal nieuwe uitstraling krijgen. Bovendien werd de middenstand niet vergeten, wat cruciaal is voor de leefbaarheid van de dorpskern. Het voormalige politiekantoor krijgt een nieuwe bestemming, de poorten van het park werden gerestaureerd en de bibliotheek is in ere hersteld: stuk voor stuk mooie realisaties.

Wat haar als moeder en grootmoeder het sterkst raakt, is dat teveel Schotense kinderen in armoede opgroeien. Onze gemeente heeft ‘veel te veel’ en ‘veel te weinig’: twee uitersten.  Samen met vrijwilligers, met de steun van de gemeente en in samenspraak met het Huis van het kind, zou Chris daar heel graag iets aan veranderen. Ze droomt van een soort ‘moeders voor moeders’, dat het hele jaar door, en niet alleen met sinterklaas of kerstmis, kleding en speelgoed verzamelt en uitdeelt aan diegenen die het nodig hebben.