Charlotte Klima

Charlotte werd in 1974 geboren in Schoten, twee weken voor de officiële opening van de Braembibliotheek, waar ze met haar zoon en hondje naast woont. Haar Tsjechische vader bleef na het folklorefestival voor de liefde in Schoten, en thuis was er dan ook veel aandacht voor muziek en dans. Ze volgde pianoles aan de academie in Schoten en was ook jarenlang actief als vrijwilliger op het Wereldfestival van Folklore.

Charlotte doorliep de Latijn-Griekse op Vita et Pax en ging daarna piano studeren aan de conservatoria van Antwerpen en Tilburg. Ze gaf een aantal jaar pianoles aan verschillende academies, waarna ze afstudeerde als vertaler aan het toenmalige HIVT in Antwerpen. Sinds 2000 is ze actief als zelfstandig beëdigd vertaler, en ze werkte ook een tijdlang op de dienst verslaggeving van het Brussels Parlement. Daar leerde ze de N-VA kennen als een krachtige, correcte en standvastige partij.

In haar vrije tijd is ze graag bezig met muziek en woord, kijkt ze naar de betere Scandinavische en Britse misdaadreeks of gaat ze wandelen, bij voorkeur in de rustige natuur.

Charlotte is Schepen van Burgerzaken, Cultuur, Erfgoed, Toerisme, Evenementen en Kerkfabrieken in Schoten.